Dag 4 van Vreden naar Dusseldorf Duitsland - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 4 van Vreden naar Dusseldorf Duitsland - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 4 van Vreden naar Dusseldorf Duitsland

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

28 Mei 2017 | Duitsland, Düsseldorf

Vanochtend weer een ontbijt gehad met alles erop en eraan. Warme broodjes, kaas, ham, jam, yoghurt. Omdat de winkels op zondag maar beperkt open zijn en omdat mijn verzorgers uit eigen ervaring weten wat een fietser nodig heeft krijg ik ook nog brood, flesjes drank en fruit mee. De rit van vandaag gaat via Raesfeld, Duisburg, Oberhausen. Bij het slot van Raesfeld neem ik een pauze, voornamelijk omdat ik gebruik wil maken van hun WiFi. Ik ben van plan om een aangepaste route te volgen naar Dusseldorf om zo het aantal kilometers te beperken. Na ampele overwegingen besluit ik om online te gaan navigeren op mijn smartphone met Google maps.Voordeel daarvan is dat je naast beeld ook gesproken tekst hoort. Voorwaarde is wel dat je een volle powerbank bij je hebt. Achteraf kostte het gebruik van mobiele internet maar 1,37 Euro extra. Dus dat ga ik vaker doen. Op dezelfde locatie had ik een aardig gesprek met een Nederlands echtpaar. Eigenlijk liep de pauze daardoor flink uit, maar bijkomend voordeel was dat het ophield met regenen en de zon al doorbrak. Het weer was vandaag lekkerder dan gisteren; het waaide minder en de temperatuur kwam pas na de middag tot tropische hoogte. Het fietsen ging fantastisch; er zaten wat meer klimmetjes in het parcour. Het ging zo goed dat ik pas om 15:00 u. aan mijn lunchpakket begon. Om 17:30 u. arriveer ik op mijn gastadres. Na 110 km. De ontvangst is hartelijk en bij de kennismaking staat er weer een glas koel water voor me. Het is een jong gezin met 2 kinderen van 6 en 11 jaar. Ze zijn uit Polen afkomstig en volgens mij goed geïntegreerd. We hebben voor het slapen gaan nog aardig wat gesproken over hoe het met ze gaat. Vanavond heb ik ook nog een andere ontdekking gedaan. Mij was al opgevallen dat gebruik van de pinpas maar zeer beperkt is ingevoerd. Vanavond heb ik gegeten bij een restaurant en na het eten bedenk ik dat ik geen geld bij me heb. Wat nu? Ik stel voor dat ik mijn portemonnee ga halen en mijn mobiel achterlaat. Ik vraag aan de serveerster of ze gebruik maakt van contactloos betalen. Ze kijkt me wat verbaasd aan; wat heeft dat ermee te maken je hebt toch immers je pas niet bij je. Ik stel voor om het toch eens te proberen. Het leek alsof ze water zag branden toen ik met mijn mobiele app de betaling deed. Morgen is de volgende rit naar Zuid Limburg via Monchengladbach; een rit van een kleine 100 km.





  • 28 Mei 2017 - 23:29

    Geertjan Reuser:

    Ja Maarten, ik doe het deze keer helemaal alleen. Ik denk dat ik goed getraind heb en dat ik veel heb aan mijn eerdere fietstocht samen met mijn broer Frank naar Santiago de Composteren. Leuk dat je me volgt. Tot een plezier zie ik dat mijn verslagen door meerdere personen worden gelezen. Top allemaal.

  • 28 Mei 2017 - 23:37

    Harrie.hendriks@live.nl :

    Gaat goed , is de afstand door Duitsland korter naar Zuid Limburg als door Nederland veel plezier morgen Buenos Camino

  • 29 Mei 2017 - 09:26

    Jo Smits:

    Hallo Geertjan.
    Het gaat goed en gezellig, zo te lezen. Je moet wel een beetje letten op die (soms on-)handige tekstverbeterng. Zo ga je heel gemakkelijk niet naar Compostella maar naar "Composteren". Veel succes verder bij het vervolgen van je reis. En de Duitsers ook nog een beetje slimmer gemaakt met contactloos betalen. Groetjes, ook van Maria, Jo

  • 29 Mei 2017 - 23:08

    Geertjan Reuser:

    Jose, maak je geen zorgen. We gaan echt wel met de motor naar Santiago de Compostella!

  • 29 Mei 2017 - 23:11

    Geertjan Reuser:

    Harrie, ik weet niet wat de kortste weg is door Nederland of Duitsland. Ik kan je wel garanderen dat de fietspaden in Nederland vele malen beter zijn.

Tags: Dag 4

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 15873

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: