Dag 10 van Chateau-Therry naar Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 10 van Chateau-Therry naar Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 10 van Chateau-Therry naar Troyes

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

03 Juni 2017 | Frankrijk, Troyes

Vandaag is Florine jarig dus daarom begin ik met het sturen van een WhatsApp met de felicitaties van opa Geertjan. Daarna heb een sober ontbijt in het hotel en neem wat extra eten mee voor onderweg. Er moeten vandaag 110 km. worden afgelegd dus het is fijn dat ik al voor 9:00 u. op de fiets zit. Ik heb op google-maps al gezien dat de rit gelijk begint met een steile klim. Toch zit ik na 7 en een halve km. op het hoogste punt binnen 30 minuten. Dat valt dus mee. De tocht van vandaag is fietsen op hoog niveau en tamelijk vlak. Ik navigeer met google-maps en die probeert me steeds weer op ontoegankelijke paden te brengen. Ik merk dat als ik gewoon doorfiets er plots wel een fatsoenlijke route in beeld verschijnt. Ik kan met hoge snelheid rijden en als het zo doorgaat ben ik ruim voor 17:00 u. op de plaats van bestemming. Toch laat ik me verleiden door google-maps om een bospad in te rijden dat steil naar beneden gaat. Het pad houdt op en ik loop midden tussen de akkers door zeer hoog gras. De stem van de navigatie geeft aan dat ik over 3 km. weer op een volgende afslag zit. Ik loop stug door zo goed en zo kwaad als het gaat. De fiets duw ik door een modderige mergelplas die niet meer van de banden is te krijgen. De wielen draaien niet meer rond. Met een mes schraap ik de banden schoon en kan ik verder. Ik loop een flinke vertraging op. In het volgende stadje neem ik op het terras plaats om op adem te komen van deze ervaring. Als ik het terras verlaat moet ik nog 60 km. Omdat ik google-maps toch niet helemaal meer vertrouw ga ik over op de route die ik oorspronkelijk zou moeten volgen, maar ook die route leidt af en toe over gravel-paden. Ik zie een wegwijzer naar Troyes staan en ik besluit om gewoon dat bord te volgen. Deze route gaat echter over een zeer drukke weg waar de auto’s flink overheen scheuren. Ze houden gelukkig voldoende afstand van mij en wijken bijtijds uit. De laatste 30 km. naar Troyes regent het flink en daar aangekomen ga ik toch maar op zoek naar een hotel in plaats van een camping. Rond 17:00 u. zit de tocht er op; 120 km. Morgen weer een route van 107 km.; ik heb al een bed&breakfast geboekt. Een gezellige gastvrouw neemt de reservering aan. Ik heb vandaag veel natuurschoon gezien. Mensen kom je op die route nauwelijks tegen. Wel veel vogels en zelfs op korte afstand voor mij steekt een vos de weg over. Leuke ervaring.

  • 03 Juni 2017 - 23:03

    Marieke :

    Heb veel bewondering hoe je stug volhoudt. Toch genieten van de kleine dingen. Succes

  • 05 Juni 2017 - 10:57

    Diny:

    wauw wat een route, man is het mergel van je banden af.?voel je je goed ?
    Wat een prachtig verslag weer
    groe.Diny

Tags: Dag 10

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 15892

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: