Dag 2 van Haren naar Coevorden - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 2 van Haren naar Coevorden - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 2 van Haren naar Coevorden

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

26 Mei 2017 | Nederland, Coevorden

Het ontbijt is prima; alles erop en eraan. De gastvrouw vraagt of ik met de andere gasten al kennis heb gemaakt. Uiteraard niet want ik wist niet dat die er waren. De kennismaking verliep voorspoedig en was zo gezellig dat ik pas om 10:00 u. op de fiets stapte. De zon stond al hoog aan de hemel en ik fietste het laatste stukje Groningen uit. Op naar Drenthe. Ik ben een paar keer van de fiets gestapt om te genieten van het uitzicht. Prachtige landschappen en lange fietspaden over smalle bospaden tussen rijen bomen door. Ik ga ook door de Drenthe AA. Sommige delen rondom Assen komen me bekend voor omdat we er al vaker gefietst hebben. In Schoonloo kom ik op een terras waar het zeer druk is met fietsers; ik zoek een beschut plekje onder een boom. Ik vraag aan een echtpaar of ik kan aanschuiven op de bank en er ontstaat een zeer aardig gesprek. Alle aanwezige fietsers zijn bezig met een 3-daagse fietstocht. Ze vragen aan mij of ik ook meedoen. Ik laat weten dat ik andere plannen heb. De mensen weten niet wat ze horen. Ze zijn vol bewondering en zeggen dat ze aan me zullen denken als ze op vakantie in Zeeland zijn. Bij een ander stel op het terras vindt een soortgelijk gesprek plaats. Na afscheid van de fietsers vervolg ik mijn weg in de richting van Sleen. Omdat het nog vroeg in de middag is pak ik nog eens een terrasje. Tijdens de rit krijg ik telefoon van mijn gastvrouw in Coevorden. Ze vraagt of het goed is dat ze de sleutel van haar huis onder een emmer legt, want ze wil nog gaan fietsen. Dan kon ik ondertussen wel vast douchen, koffie pakken etcetera. Wat een vertrouwen in de mensheid. Als ik om 16:00 u. bij het gastadres aankom voelt het wat vreemd om zomaar van alle faciliteiten gebruik te maken. Maar het went snel. Na de douche komt er ook nog een ander stel naar boven volgens hetzelfde protocol. De gastvrouw is een bijzonder aardige vrouw. Ik heb nog met haar in de tuin koffie gedronken. Het ontbijt staat morgen om 8:00 u. op tafel. Vandaag een makkelijk dagje gehad; 73 km. gefietst; een uur telaat vertrokken en een uur te vroeg gearriveerd. Dat moet de komende dagen anders. Morgen op naar het plaatsje Vreden in Duitsland; een rit van 95 km.


  • 26 Mei 2017 - 23:42

    Harrie Hendriks:

    Hallo geertjan allereerst veel succes met de tocht ik kom uit een klein plaatsje Vilsteren bij Ommen. Zelf ga ik in 2019 op de fiets naar Rome .In 2015 naa rSantiago de Compostella gefietst. Ben benieuwd naar de fietsroute.
    Ga je goed ik probeer je te volgen Harrie.hendriks@live.nl.

  • 27 Mei 2017 - 22:13

    Maria Smits:

    Nog maar een paar dagen op weg en al zoveel positieve mensen ontmoet. Dat is een goed begin. En wat een prachtig weer. En met zo'n mooie fam.bidon is het water tien keer zo lekker. Succes. Jo en Maria

Tags: Dag 2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 15885

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: