Dag 7 van Geldenaken naar Maubeuge - Reisverslag uit Maubeuge, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 7 van Geldenaken naar Maubeuge - Reisverslag uit Maubeuge, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 7 van Geldenaken naar Maubeuge

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

31 Mei 2017 | Frankrijk, Maubeuge

Vandaag begin ik met een zelf bereid ontbijtje. Gisteren heb ik aan het einde van de middag nog lekkere harde bolletjes gekocht en die smaken nog prima. Het vertrekken wil niet erg vlotten; op de een of andere manier duurt het inpakken en wegwezen te lang. Ik ga vandaag alleen op google-maps navigeren richting Hautmont net over de Franse grens. De route gaat richting Charleroi; het eerste stuk gaat over 20 km. langs de drukke autoweg. Alleen maar langs razende vrachtwagens. Ik ben blij als ik van die weg af kan. Af en toe kom ik op geweldige fietspaden terecht, maar daarna kan het ook weer helemaal misgaan. Enkele keren geef ik er de voorkeur aan om te lopen omdat het pad totaal onbegaanbaar is met de fiets. Ik krijg soms een deja vue; van ervaring word je wijzer! De route die ik nu rij wijkt flink af van Emo’s route. Onderweg maak ik wat foto’s van een monument en raak ik in gesprek met 2 gepensioneerde heren. Het gaat natuurlijk weer over waar kom je vandaan en waar ga je naar toe. Het geeft soms wat spraakverwarring omdat de heren de Franse plaatsnamen kennen en ik de Nederlandse namen gebruik. Uiteindelijk concluderen we samen dat de bestemming voor vandaag het beste kan eindigen in Maubeuge; een vrij grote stad met goede hotelaccommodatie. Het fietsen gaat me gemakkelijk af; ook als het bergopwaarts gaat. De wind is mij ook goed gezind. De laatste 10 kilometers rijd ik langs de rivier La Sambre (of is het een kanaal?). Lekker vlak en vrijwel alleen. Ik kom al om kwart voor 5 op de plek van bestemming en heb dan 102 km. op de teller. Nu nog een slaapplaats regelen. Telefonisch een plek regelen gaat erg problematisch; het spellen van de naam voor een reservering lukt niet goed. Ik vind op booking.com een goedkoop hotel van 40 Euro op loop afstand. Ik ga ernaar toe en check in. Een ongure hotel; het linnengoed ziet er gelukkig schoon uit. Morgen hoef ik daar geen ontbijt. Ik zit mijn verslag te typen op een gezellig terrasje in de stad. Vanavond maar vroeg naar bed. Dan verder Frankrijk in richting Premontre. 100 km.

  • 01 Juni 2017 - 07:46

    Simon Rijntjes:

    Kom op opa !
    Je kan het.





  • 01 Juni 2017 - 21:00

    Maria:

    Ja joh, het gaat allemaal niet vanzelf, maar dat vind je toch leuk. Je bent nu En France parlez vous
    francais? Je doet het hartstikke goed en snel. Ik wens je morgen een goede tocht en veel plezier.
    Tot gauw.

  • 05 Juni 2017 - 10:42

    Diny Niessen-jnsen:

    hoi Geert-jan .wat goed man .
    super leuk om te lezen en zo mee te reizen ,heerlijk.
    mooi verslag .succes tot de volgende keer.
    groet Diny

Tags: Dag 7

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 15897

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: