Dag 8 van Maubeuge naar Laon - Reisverslag uit Laon, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 8 van Maubeuge naar Laon - Reisverslag uit Laon, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 8 van Maubeuge naar Laon

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

01 Juni 2017 | Frankrijk, Laon

Ik sta om 8 u. bij de receptie en bel de receptionist uit zijn bed. Deze keer ga ik sneller dan hij naar beneden om de fiets uit de “garage” te halen. Een opluchting dat de fiets er nog staat. Als ik op de fiets stapt voelt dat als een bevrijding. Stumpers die zo moeten leven. Ik rij langs La Sambre naar Hautmont 4 km. verderop; de zon schijnt en de stad komt tot leven. Ik breng een bezoek aan de kerk en maak wat foto’s; de dienstdoende koster geeft aan geen stempel te hebben. Buiten houdt een wandelaar met hond mij aan en hij raakt enthousiast over mijn fiets en mijn reis. Ik doe bij de bakker en de supermarkt wat inkopen en neem plaats op een bankje met uitzicht op de kerk om mijn ontbijt te maken en te nuttigen. De tocht vandaag gaat volgens de geplande route. Rustige wegen, maar ook veel klimwerk en soms over paden die slechts te voet zijn te doen. Vreemd toch dat soms een prachtige route op eens over gaat in een ontoegankelijk pad. Dat overkomt me vandaag meerdere keren. Plaatsen die ik passeer zijn o.a. Avernes-sur-Helpe, Wignehies en Clairfontaine, Wimy en Effry. Omdat ik rond 17:00 u. op de plaats van bestemming wil zijn zoek ik toch maar een alternatieve, snellere route. Die route gaat grotendeels via de N2, je fiets dus gewoon tussen het snelverkeer. De Fransen houden wel rekening met je. Ik kom na 104 km. om precies 17:00 u. aan. Fijn dat Manon en Simon mij aanmoedigen. Manon heeft een hartverwarmend briefje met een kralen snoer in een van mijn tassen verstopt en Simon laat via de site waarbenjij.nu weten dat ik het kan. Precies op het goede moment want het is vandaag een zware route. De plaats van overnachting voldoet prima. Ik neem zelf een frisse douche en ik was al mijn kleren. Voordat ik in het restaurant ga eten is alles al weer droog door de zon die nog krachtig schijnt. Morgen naar Chateau-Therry 95 km. verderop. Een hotel heb ik al geboekt.

  • 01 Juni 2017 - 22:57

    Harrie Hendriks:

    Oké gaat steeds zuidelijker goede nacht een goede reis voor morgen. Gr Harrie Hendriks .

Tags: Dag 8

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 15927

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: