Dag 11 van Troyes naar Baigneux-les-Juifs - Reisverslag uit Baigneux-les-Juifs, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 11 van Troyes naar Baigneux-les-Juifs - Reisverslag uit Baigneux-les-Juifs, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 11 van Troyes naar Baigneux-les-Juifs

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

04 Juni 2017 | Frankrijk, Baigneux-les-Juifs

Ik heb de nacht doorgebracht in hotel Brit en het ligt vlak bij Troyes Aeroport. Het is een plaats waar reizigers overnachten. Ik sta al vroeg naast mijn bed; vroeg beginnen bevalt me uitstekend. Voordat ik ga ontbijten heb ik al alles ingepakt, want de ontbijtzaal is pas om 8 u. open. Het ontbijt is meer dan genoeg voor 7 Euro. Vannacht heeft de fiets in een van de zalen gestaan; makkelijk voor het opladen van de bagage. Voor 9 u. zit ik alweer op de fiets. Voordat ik Troyes verlaat kijk ik nog rond of er toevallig een kerk open is voor het verkrijgen van een stempel; moet toch kunnen op Pinksterzondag. Tot mijn verbazing is zelfs de kathedraal gesloten. Ik ga vandaag vooral langs de Seine fietsen. De grootste plaatsen zijn Bar-sur-Seine en Chatillon-sur-Seine. De navigator kan de eindbestemming niet eens vinden. Het is ontzettend rustig op de wegen. Ik zorg er ook voor dat ik niet op te grote wegen terecht kom. Het zijn prachtige vergezichten en de vele mooie plaatjes waar de Seine doorheen stroomt zijn zeer de moeite waard om even bij stil te staan. Het weer is vandaag precies wat een fietser nodig heeft; noordwesten rugwind en niet te hoge temperatuur. Ik houd de hele dag mijn fietsjack aan. Mijn eerste kop koffie krijg ik pas rond 12 u. in een klein dorpscafe, waarvan de deur open staat. Verder op de dag zijn er wel wat locaties open voor eten en drinken. De laatste 30 km. wordt het parcours zwaarder en moet er toch weer flink geklommen worden. Onder weg moet ik nog met tierips de kettingkast repareren, omdat het plastic achter bij de bevesting is afgebroken. Tegen 5 u. arriveer ik op de plaats van bestemming; 116 km. afgelegd. Ik word hartelijk ontvangen door de uitbaters van de b&b met de mooie naam La Bagnosienne. Ze komen uit Engeland 11 jaar geleden en zijn van plan het pand beetje bij beetje op te knappen. Er wordt gelijk gezorgd voor bier en s’avonds krijg ik een uitstekend diner. Morgen verder naar Seurre; 100 km. van hier. Ik heb er alweer een b&b gereserveerd. Ik loop een dag voor op de reisplanning.

  • 04 Juni 2017 - 23:05

    Paulien Leenders-Reuser:

    Hoi Oom Geertjan, met veel bewondering lees ik je reisverslagen. Heel leuk om te lezen en super knap hoe je het doet! Ga zo door en blijf genieten van de aardige mensen en mooie omgeving om je heen.
    Groetjes Paulien

  • 05 Juni 2017 - 11:01

    Diny:

    jeetje je gaat wel heel hard ,wat een omgeving he waar je doorheen fietst.
    prachtig.weer leuk verslag mooi foto.groet Diny

  • 05 Juni 2017 - 19:48

    Mascha:

    Hoi Geertjan, erg leuk om je verslagen te lezen! Heel veel succes verder op weg naar Rome. Zal je blijven volgen!

Tags: Dag 11

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 15897

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: