Dag 14 van La Salle naar Lyon - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 14 van La Salle naar Lyon - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 14 van La Salle naar Lyon

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

07 Juni 2017 | Frankrijk, Lyon

Gisterenavond kreeg ik een bevestiging van het hotel waar ik vandaag zal overnachten. Ze hadden 2 tweepersoons kamers gereserveerd. Ik zend een mail naar het hotel dat ik maar 1 kamer nodig heb voor 1 persoon. Ook stuur ik booking.com een verzoek om even met het hotel te schakelen. Wat mij opvalt is dat booking.com binnen enkele minuten zeer adequaat reageert. Het advies is om zelf contact op te nemen met het hotel en als dat niet helpt, moet ik maar even wachten tot zij actie ondernemen. Vanmorgen heb ik met het hotel gebeld en is alles correct opgelost. Ik krijg een boven verwachting goed ontbijt en ik neem ook nog wat mee voor onderweg. De route gaat vandaag via Macon, Belleville, Villefranche-sur-Saone, Anse en dan naar het hotel Collonges-au-Mont-d’Or (op een paar kilometer voor Lyon). Het valt nog niet mee om met de fiets van de parkeerplaats af te komen. Grote hekken die alleen op auto’s reageren. Een Duits echtpaar dat ook vertrekt wil wel hulp bieden, maar ik zeg dat ik het wel red. Ik ben van plan om een route te volgen over een grotere autoweg. Het is een duidelijke route waarbij het navigeren vrijwel niet fout kan gaan en het wegdek is wat beter voor het behoud van de fietsbanden. Ook zie je eens wat anders dan groene paden. De temperatuur is precies goed en dat geldt ook voor de noordwesten wind. Ik heb vandaag een makkie; hoge heuvels komen op het parcours niet voor. Ik ben al een paar dagen bezig om op de een of andere manier de derailleur en de tandwielen te smeren. Fietsenwinkels kom ik niet tegen, maar buiten Macon zie ik een garage voor motoren. Ik ga via de greppel die de weg scheidt van het industrieterrein naar het bedrijf en vraag om olie. De bediende ontkent het hebben van iets dergelijks, maar ik wijs naar een spuitbus op de werkplaats. De monteur weet niet of het geschikt is voor fietsen, maar het is precies wat ik zoek. De fiets gaat er opmerkelijk soepel mee rijden. Ik eet in de middag op een romantisch plein in Villefranche-sur-Saone de broodjes op, die ik ’s morgens bij het hotel heb ingepakt. Het smaakt me allemaal heerlijk. Ik kom rond kwart over 3 bij het hotel aan; na 82 km. Eigenlijk had ik nog wel wat kilometers willen maken. Maar een beetje rust kan ook geen kwaad. Meer dan de helft van de route zit er nu al op, 1400 km. Over 2 dagen zit ik in Italië. Morgen een lange afstand; 108 km. naar Nances. Bij toeval vind ik een chambre d’hotes precies op het eindpunt. Andere hotels bevinden zich op minimaal 130 km. Iets te ver.

  • 08 Juni 2017 - 09:29

    Ans En Wim Verweij:

    Dag Geertjan,
    Goed bezig, knap z'n fietsreis. We blijven je volgen. Succes.
    Ans Verweij

  • 08 Juni 2017 - 18:39

    Anne Bloemscheer:

    Goed, dat je eigenwijs was en weer verder rijdt met de juiste smeerolie!!
    Ik ga morgen naar Lent om de komende dagen met Ans door te brengen. Ik heb er zin in!!

Tags: Dag 14

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 15884

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: