Dag 1 van Lent naar Haren(Groningen) via Nijenklo - Reisverslag uit Haren, Nederland van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 1 van Lent naar Haren(Groningen) via Nijenklo - Reisverslag uit Haren, Nederland van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 1 van Lent naar Haren(Groningen) via Nijenklo

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

25 Mei 2017 | Nederland, Haren

Vanmorgen rond half tien samen met Ans vertrokken naar station Lent. Eindelijk is de fietstocht begonnen, die ik al zolang had voorbereid. Alhoewel ik wist dat al mijn kinderen en kleinkinderen op het station mij zouden komen uitzwaaien is het een fantastisch en ook emotioneel afscheid. Ontroerend om te zien hoe de kleinkinderen ieder op zijn/haar eigen manier mijn vertrek verwerkt. Ik ben ervan onder de indruk. De trein komt eraan en ik neem van allemaal afscheid; wat een geweldige ervaring. Ook reizigers in de trein kunnen een glimlach niet onderdrukken. De reden van mijn vertrek per trein is dat ik mijn fietstocht bij het beginpunt van de route in Nijenklooster (30 km boven Groningen) wil beginnen. Het is vandaag Hemelvaart en het is zeer druk in de trein. Het scheelt niet veel of de conducteur had mij met de fiets laten uitstappen; niet bepaald een oplossingsgerichte man! Onderweg leuke gesprekken gehad met mensen die vroegen waar mijn reis naartoe ging. Niet moeilijk om te raden, want het afscheidskaartje van mijn (klein)-kinderen zit voorop mijn fiets. Rond 13:00 u. arriveert de trein in Groningen en kan ik eindelijk op eigen kracht vooruit. Nog even langs de Martinitoren en dan richting Nijenklooster. In de buurt waar het klooster van abt Emo ooit heeft gestaan staat slechts een bord dat aan hem herinnert. Een passerend echtpaar geeft nog wat uitleg over de situatie, maar de man van 77 jaar heeft nooit het klooster gezien. Op de plek van het klooster staat nu een boerderij met de naam Nijenklooster. Ik draai om en fiets terug naar Groningen. Op een terras in Woltersum vertelt de eigenaar aan de aanwezige gasten dat ik op weg ben naar Rome. De mensen zijn erg geïnteresseerd in waar vandaan ik kom en hoe ik in Rome denk te komen. Ze tonen allemaal bewondering. Na 70 km. fietsen kom ik op mijn eerste slaapadres, dat ik vantevoren heb gereserveerd via "Vriendenopdefiets". Ik word zeer hartelijk ontvangen; we maken kennis en de gastvrouw laat mij alleen achter in haar huis. Wat een vertrouwen. Morgen de volgende etappe naar Coevorden; de afstand is te overzien.

  • 26 Mei 2017 - 05:47

    Jo En Maria Smits:

    Hallo Geertjan,
    veel succes met je fietstocht en moge het weer van de eerste dagen je vergezellen naar het eindpunt.
    Wel voldoende water meenemen dan natuurlijk.
    We gaan je volgen !!!
    Groetjes,
    Jo en Maria

Tags: Dag 1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 15942

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: