Dag 25 van Monteroni d’Arbia naar San Lorenzo Nuov - Reisverslag uit San Lorenzo Nuovo, Italië van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 25 van Monteroni d’Arbia naar San Lorenzo Nuov - Reisverslag uit San Lorenzo Nuovo, Italië van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 25 van Monteroni d’Arbia naar San Lorenzo Nuov

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

18 Juni 2017 | Italië, San Lorenzo Nuovo

De Italiaanse mountainbikers zijn al aan het ontbijt als ik in de eetzaal kom. Ik neem nog wat brood en jam mee voor onderweg en pak mijn fiets. Ik neem afscheid van ze en praat nog wat over fiets-ervaringen; o.a. niet teveel bepakking meenemen. Ze hebben de indruk dat we elkaar vandaag nog wel een keer zullen tegenkomen. Het hotel ligt precies aan de provinciale weg, die ik vandaag wil volgen. De eerste kilometers gaan bergafwaarts, dus dat is lekker beginnen. Ik bezoek nog de kerk in het eerste dorp dat ik passeer, maar iemand maakt me duidelijk dat een stempel pas na 10 u. te verkrijgen is. Dat duurt me te lang. Na enige tijd begint het echte klimwerk, maar niet meer zo steil als eerdere dagen. Grote hoogtes tussen heuvels worden overbrugd door bruggen en tunnels. Na 30 km. word ik begroet door de volgauto van de mountainbikers; blijkbaar wisselen ze elkaar af wie er in de auto mag. Het is de laatste keer vandaag dat ik iets van ze verneem. Ik ga door een 900 meter lange tunnel, waarin ik geen hand voor ogen kan zien. De verlichting is grotendeels defect en ik heb grote moeite om op het goede spoor te blijven. Ik ben blij als ik het daglicht weer zie. Het is zondag en in deze omgeving is alles gesloten. Ik eet mijn lunch in de berm van de weg en het meegenomen brood uit het hotel smaakt me prima. Al het eten uit de tassen is op; bananen, appels, alles is op. Ik maak me wat zorgen over de watervoorziening. Plots passeer ik een bar, die open is. Ik vraag koffie en een grote fles aqua. Ik raak daar in gesprek met een Italiaanse pelgrim, die goed Engels spreekt. Hij volgt de route van Francigena vanuit zijn woonplaats Milaan. Per dag loopt hij met zijn partner 30 km. naar Rome. Hij heet Giuseppo, wij zouden zeggen Jozef en hij is in Zuid Italië geboren. Ik leg uit wie Emo was en we praten o.a. over het belang van Europa. We nemen afscheid; bon camino. Op 10 km. voor het eind van de route spreek ik nog 3 Franse jonge mannen, die ook met de fiets op weg zijn naar Rome. Ze hadden duidelijk nog moeite met al het klimwerk. Iets voor 3 u. ben ik al op mijn bestemming; de teller staat op 84 km. Het is een prachtige locatie; niet echt een hotel. Het slaapdeel staat los van het restaurant. Op de wegwijzers staat dat Rome nog 124 km. is. Morgen naar Sutri en dan Rome. Voor beide locaties heb ik al geboekt.

  • 18 Juni 2017 - 22:46

    Maria Smits:

    Hallo Geertjan, wat ben je al ver. Ik bedacht me, hoe sterk is de "eenzame" fietser, die krom gebogen over het stuur de wedstrijd wint! Jij kent beslist deze regel ook uit een lied van Boudewijn de Groot. Misschien voel jij je ook wel zo. Het gaat helemaal goed komen. Het einde is in zicht. Nog heel veel energie voor de laatste dagen. Groet van Jo en Maria.

  • 18 Juni 2017 - 23:14

    Rene Verheijen:

    'T loopt op rolletjes zo. Knap werk, wat ben je al een eind op weg. Succes en sterkte met de laatste loodjes.

  • 18 Juni 2017 - 23:18

    Harrie Hendriks:

    HALLO GEERTJAN HET GAAT GOED KOMEN DE LAATSTE ETAPPES MOET JE FLUITEND DOEN. TROTS OP JE STALEN ROS NAAR ROME !!!!

  • 19 Juni 2017 - 08:02

    Ron:

    Hey Geertjan, de laatste loodjes! Gaat fantastisch! Leuk om je verhalen te lezen. Buon camino, e ci vediamo a Roma presto! Ciao, Ron

Tags: Dag 25

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 15948

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: