Dag 24 van San Miniato naar Monteroni d’Arbia - Reisverslag uit San Lorenzo Nuovo, Italië van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 24 van San Miniato naar Monteroni d’Arbia - Reisverslag uit San Lorenzo Nuovo, Italië van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 24 van San Miniato naar Monteroni d’Arbia

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

17 Juni 2017 | Italië, San Lorenzo Nuovo

In verband met het weekend is het ontbijt pas om 8 u. open. Er zitten al wat meer mensen in de zaal, waarvan enkelen in groepjes wielrenners. Bij het vertrek spreek ik nog wat met de mede vertrekkende wielrenners of eigenlijk mountainbikers. Deze groep wil vandaag ook naar Siena. We nemen enthousiast afscheid. Bij het vertrek raak ik nog even in gesprek met iemand uit de straat. Ik vraag hem ook maar gelijk even de weg. Ik heb echt mijn best moeten doen om hem uit te leggen dat ik links af zou gaan om op mijn route te komen. Hij was erg vasthoudend dat ik rechtsaf moest. Overigens ook een zeer enthousiaste man. Om het plaatsje uit te komen moet ik al gelijk een flinke heuvel op; ik doe het te voet want de spieren zijn nog niet warm. De groep van 5 mountainbikers gaat me voorbij, maar eenmaal op de fiets haal ik ze snel bij. Ze gaan niet zo hard. Ze blijven wel heel lang mij volgen omdat ze blijkbaar ook problemen hebben met het vinden van de juiste route. Ze raken buiten zicht als ik op een rotonde een onwaarschijnlijke afslag neem. Het fietsen gaat lekker en ik denk dat ik veel te vroeg op de verschillende (tussen-) bestemmingen zal aankomen. Deze gedachte kan ik snel vergeten als ik eenmaal in de heuvels kom. Het is een en al klimmen en nog eens klimmen. Ik kom rond 11:30 u. in Poggibonsi, valt me nog niet tegen. De weg naar Siena is in meerdere opzichten verschrikkelijk; de temperatuur stijgt flink door, het klimmen houdt niet op en de weg is over vele kilometers van gravel. Ik ben er om 14:30 u. Siena is een stad met veel nauwe straten, met veel toeristen en heel veel kerken. Je zou er meer dan een dag voor moeten uittrekken om alle historisch gebouwen te bezichtigen. Bij de Dom haal ik een stempel en eet ik mijn middagmaal. Daar word ik ook door een Amerikaan aangesproken; hij vraagt waar de reis naartoe gaat. Hij is met zijn gezin in de regio van Siena. Hij heeft 3 weken vakantie en gaat dinsdag terug naar Californië. We nemen afscheid en om 4 u. ga ik nog 25 km. verderop naar mijn overnachtings-hotel. Als ik aankom is het kwart voor 6 en staat er 95 km. op de teller. Morgen op weg naar San Lorenzo Nuovo; 95 km. Ik heb nog geen hotel daar gevonden. Bij het verlaten van het terras op weg naar mijn kamer hoor ik mensen roepen. Wat schetst mijn verbazing dat de groep van mountainbikers daar zit. We praten bij in het Duits en het Engels. We maken foto’s en het is nog even super gezellig. Ze beginnen over Dumoulin en zijn trots dat ze met een Hollander op de foto gaan. Ik zal ze morgenvroeg nog wel zien bij het ontbijt. Wat een mooi toeval.

  • 17 Juni 2017 - 23:46

    Marieke :

    Wat jammer. Ik lees met veel genoegen en vooral veel bewondering elke avond je reisverslagen. Prachtig hoe je overal contacten legt en door wegversperringen heen komt. Hoop dat je weer heeeeeeerlijk verder fietst en de groeten, ook aan de paus. Groetjes. Marieke

  • 18 Juni 2017 - 15:42

    Nders:

    Nog zo'n 250 Km naar ROME, dat komt normaal neer op zo'n 3 dagen dat is dus komende 20 c.q. 21 juni.
    Geweldige prestatie waar de Nijmeegse Vierdaagse niet tegen op kan. De Paus zit al op je te wachten nadat Angela Merkel (Duitse premier) jou is voor gegaan. "GOOD LUCK" van ons in Lent waar op di ogenblik zo'n 30 graden is.

  • 18 Juni 2017 - 16:22

    Manus:

    Heel veel sterkte met de laatste loodjes.
    We zijn even trots op jou als op Dumoulin.
    Groetjes,
    Manus

  • 18 Juni 2017 - 21:54

    Erika:

    Wat een avontuur! Erg leuk om je reisverslagen te lezen. Veel succes nog de laatste kilometers en geniet ook nog van het mooie Rome. Groetjes Erika van Wijk

Tags: Dag 24

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 15945

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: