Dag 3 van Coevorden naar Vreden Duitsland - Reisverslag uit Vreden, Duitsland van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 3 van Coevorden naar Vreden Duitsland - Reisverslag uit Vreden, Duitsland van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 3 van Coevorden naar Vreden Duitsland

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

27 Mei 2017 | Duitsland, Vreden

Gisteren bericht ontvangen dat mijn aanvraag voor audiëntie bij de paus door de prefectuur van het Vaticaan is goedgekeurd. In de mail is precies aangegeven welke deur Ans, Esther en ik moeten nemen en hoe we snel langs de controle kunnen komen. De diaken van de Friezenkerk in Rome heeft het bericht ondertekend. Jammer dat we op de geroosterde dag nog niet in Rome zijn. Nog eens kijken of dit aangepast kan worden. Het ontbijt is weer fantastisch; alles zit erbij, zelfs verse aardbeien. Ook de andere tafelgasten zijn gezellig. Ik hou me toch aan mijn voornemen om vandaag om 9:00 u. te vertrekken wat ook aardig lukt. Ik fiets nog wat rond in het centrum van Coevorden, maar alle kerken zijn gesloten en er is niemand te vinden die mij een stempel kan bezorgen in mijn pelgrimspas. Als ik Coevorden definitief wil verlaten krijg ik een telefoontje van mijn gastvrouw of ik een puzzelboekje en sleutels heb laten liggen. Ik fiets terug, maar de sleutels zijn niet van mij. Zo verlaat ik toch nog met veel oponthoud Coevorden. Het valt ook niet mee om de juiste richting naar Emlichheim in Duitsland te vinden. Ik rij via Wilsum naar Ootmarsum, waar het op de markt goed bezet is met toeristen. Om 14:00 u. ben ik in Weerselo en heb ik de helft van de dagroute gehad. Ik doe vandaag weinig terrasjes aan en ik neem plaats op een bankje om zelf brood te smeren met beleg uit mijn tassen. Het geeft mij het ultieme vakantie gevoel. Het smaakt me prima, ondanks de neerdwarrelende restanten van de bloesem van de kastanjeboom boven mij.
De wind staat vandaag uit de verkeerde hoek en de snelheid is dus navenant. Na het inslaan van proviand bij de plaatselijke supermarkt ga ik richting Oldenzaal en Enschede. In Enschede puilen de terrassen uit. Ik rij weer in de richting van Duitsland waar ik in het plaatsje Vreden zal overnachten. Het is bijna 18:00 u. als ik arriveer; er staat 107 km. op de dagteller. Ik word zeer hartelijk ontvangen door het gastechtpaar. Ze praten honderd uit en zijn zelf ook lange afstand fietsers geweest. Ik krijg 2 grote flessen met koel bronwater, want drinken is belangrijk! Ik heb de hele bovenverdieping tot mijn beschikking. Brood morgen voor onderweg krijg ik ook mee. Morgen op weg naar Dusseldorf een afstand van 117 km. Direct nog even checken hoe de wind staat.

  • 28 Mei 2017 - 20:13

    Maarten Rutten:

    Hoi Geertjan,

    Wat ben jij ontzettend sportief en een doorzetter! Petje af hoor.
    Dat zou ik je nooit nadoen.
    Fiets je alleen of met anderen samen?

    Ik wens je alle sterkte toe. Waarschijnlijk heb je wel meegekregen dat Tom Dumoulin de Giro heeft gewonnen. Persoonlijk vind ik jouw prestatie niet minder. Je zult wel goed voorbereid zijn, mag ik hopen.

    Vanuit Schijndel heel veel kracht en sterkte op je tocht en heel veel plezier!

    Groeten van Berna en Maarten


  • 28 Mei 2017 - 22:23

    Herman Wanders :

    Dag Geert Jan,
    Van Ans gehoord over je wens en uitvoering van jouw reis naar Rome.
    Heel veel respect maar ook heel veel succes.

    Hartelijke groet, Herman Wanders

Tags: Dag 3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 15936

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: