Dag 13 van Seurre naar La Salle - Reisverslag uit La Salle, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 13 van Seurre naar La Salle - Reisverslag uit La Salle, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 13 van Seurre naar La Salle

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

06 Juni 2017 | Frankrijk, La Salle

Dag 13 van Seurre naar La Salle.
Het brood voor het ontbijt staat zoals afgesproken buiten onder het afdak; de gastvrouw moet ’s morgens tot 9 u. schoolkinderen opvangen. Lekker vers brood en alle benodigde ingrediënten staan in de keuken van de chambre d’hotes. Ik doe de sleutels bij vertrek ik de brievenbus. Het regent en het ziet er niet naar uit dat het snel droog wordt. Daarom toch maar de poncho voor de dag gehaald. Ik maak eerst het gisteren onderbroken traject richting Allerey-sur-Saone af; daarna naar Chalons-sur-Saone, Tournus, La Ferte en La Salle. Het hele dag-traject zal rond de 100 km. zijn. Met de ervaring van gisteren ben ik uiterst wantrouwend geworden in de richting die de navigatieapparatuur aangeven. De route gaat grotendeels vlak langs de Saone. Soms zijn het mooie fietspaden en dan is het plots weer een en al droefenis. Ik loop al vrij snel tegen een wegafzetting aan; wat nu? De afzetting moet er al geruime tijd staan, gezien het olifanten paadje dat erom heen leidt. Een passerende honden-uitlaatster bevestigt mijn vermoeden en knikt als ik vraag of ik er ook doorheen kan. Ik ben er niet achter gekomen waarom er zomaar 200 meter van een fietspad is afgezet (zie foto, wie het weet mag het zeggen). Na anderhalf uren begint het op te klaren en schijnt de zon de hele verdere dag. De wind is vrij hard en ik heb hem de hele dag voor. Aan de windrichting en aan de stand van de zon krijg ik steeds het onbehaaglijk gevoel dat ik de verkeerde kant op fiets; gelukkig gaat het steeds goed. Ik kan door de straffe wind echter maar geen snelheid krijgen. Ik rij ook deels parallel langs de Route-du-Soleil. De wirwar van wegen maakt het navigeren uiterst lastig. Daar komt ook nog bij dat internet onderweg onbereikbaar is. Zo gebeurt het dat ik een stevige klim moet maken om over de Route-du-Soleil te komen. Een van de navigatieapparatuur gaat bij de klim al flink te piepen, maar ik zie niet wat ik fout doe. Aan de andere kant van de weg doe ik toch maar een double check en blijkt dat ik toch aan de andere kant moet zijn. Gelukkig zie ik in de verte een tunnel waar ik onder door kan. Ik heb nog geen geschikte slaapplaats gevonden en de batterijen van de apparatuur beginnen op te raken. Ik kan door afwezigheid van Internet ook geen informatie ophalen over geschikte plaatsen. Ik fiets langs een aantal locaties, maar die vragen standaard rond de 200 Euro voor een overnachting. Het thuisfront is ook actief in het vinden van een locatie; heerlijk dat je daar op kunt terugvallen. Ik zie een bord langs de kant van de weg, waarin een hotel kamers aanbiedt dicht in de buurt van La Salle. Het zijn met name overnachtingsplaatsen voor vrachtwagenchauffeurs, heb ik de indruk. Ik maak er niet graag gebruik van. Ik drink liever een goed glas wijn bij de burgemeester. Ik vind het fantastisch dat mijn volgers reacties geven op mijn reisverslagen. Op dagen, waarop je alleen maar bezig bent met fietsen en niemand ziet die je kunt aanspreken of ervaringen kunt delen, is dat enorm belangrijke ondersteuning. Daarvoor allemaal erg bedankt. Morgen naar Lyon, 100 km.; ik heb al gereserveerd.

  • 06 Juni 2017 - 23:51

    Geert Sanders:

    Je komt er vast wel! Houdt goede moed met de zon op je toed. Heb veel respect voor je ondernemingslust.
    Je zit als ik het goed heb bij de Franse Alpen. nabij de Frans-Zwitserse en Italiaanse grens.
    Op dit moment is het enig sinds herfstachtig bij ons terwijl de Pinksterdagen best wel redelijk goed was.
    Op 1e Pinksterdag heb ik het parochiëlekoor met de Deutsche Messe opgenomen, het was zeker weten een prachtige uitvoering en ga er binnenkort mee aan de slag voor een CD opnamen te maken d.w.z. Overzetten-Mixen en Masteren daarna op CD zetten.
    Jongen blijf gezond en het ga je goed!!!!! Vr. groeten, Geert Sanders

  • 07 Juni 2017 - 00:03

    Maria Smits:

    Hoi Geertjan, kan nog net even reageren voor bedtijd. Die Saône is wel een hele lange rivier. Ben benieuwd hoe lang die nog in je verhalen genoemd wordt. Wel lastig als de apparatuur niet goed werkt. Trouwens zo'n afgezet fietspad zou je in Belgie verwachten, maar toch niet inFrankrijk. Toch maar eens bij de burgemeester gaan klagen. Handig dat je voor de volgende nacht al een onderkomen hebt geregeld, maar dat je niet bij de vrachtwagenchauffeurs wil slapen, maar alleen bij de burgemeester, ik vind dat je niet moet "Seurre" in Seurre!
    Op naar Lyon.
    Jo en Maria

  • 07 Juni 2017 - 14:13

    Kees Reuser:

    Hallo Geertjan,
    Het gaat goed, jij gaat sneller als wij. We zijn nu in Bastogne. Houden rekening dat we moeten uitrukken( grapje ) Zijn denk ik morgen in Frankrijk. Het weer is hier ook wisselvallig. Erg leuk dat we de fietsreis zo kunnen volgen, je hebt er veel plezier in en volhouden zo. Groetjes Kees en Nelly.

  • 07 Juni 2017 - 17:46

    Geertjan Reuser:

    Hallo Jo en Maria

    Vandaag zal het de laatste keer zijn dat de Saone genoemd wordt, want in Lyon gaat deze rivier op in de Rhone.

    Mvg
    Geertjan

  • 07 Juni 2017 - 20:56

    FRank:

    Hallo Geertjan,
    Mooie en bekende verhalen. IK zou er graag bij willen zijn al is het alleen al om te discussiëren of we links of rechts af moeten. IK lees ook dat de tyrips weer goed van pas komen. Dat geldt ook voor de maggiesoep. Ik hoop alleen dat je meer kunt eten dan alleen soep en reepjes. Gelet op jouw ervaring mag dat toch niet meer mis gaan. Veel plezier nog en ik blijf je volgen.

Tags: Dag 13

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 15967

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: