Dag 15 van Lyon naar Nances - Reisverslag uit Nances, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 15 van Lyon naar Nances - Reisverslag uit Nances, Frankrijk van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 15 van Lyon naar Nances

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

08 Juni 2017 | Frankrijk, Nances

Ik ben al vroeg uit de veren, want er staat een flinke route te wachten vandaag. Ik verwacht meer dan 110 km. Buienradar verwacht een temperatuur van 30 graden. Na het ontbijt neem ik nog wat broodjes en boter mee voor onderweg. Ik moet nog een paar kilometer verder om in Lyon te komen; ik schat zo’n 10 km. Ik denk rond 9 u. in Lyon te zijn en dan zoek ik een postkantoor om flink wat bagage terug te sturen naar huis. Alles wat ik de afgelopen 2 weken niet heb gebruikt gaat terug; dat scheelt enorm in gewicht, zeker nu de Alpen in zicht zijn. Elk kilootje telt. Op een paar honderd meter van de route vind ik een postkantoor dat open is. Er staat een flinke rij mensen; blijkbaar hoef ik niet in de rij want ik word bij binnenkomst al gelijk aangesproken door een vriendelijke, behulpzame bediende. Ik maak hem duidelijk wat de bedoeling is en de man loopt met een doos mee naar buiten om te kijken wat er allemaal in moet. Ik pak mijn tassen uit en de man probeert het er allemaal in te proppen. Helaas de doos kan niet meer dicht; ik zeg dat hij ook nog maar een wat kleinere doos erbij moet pakken. Zo gaat na het invullen van alle formulieren 12 kg. retour; het is een financiële aderlating. Een uur later ben ik weer op weg en probeer slalommend mijn weg te vinden in het drukke verkeer in Lyon; dat valt niet mee. Klaverbladen, rotondes, fly-overs alles kriskast door elkaar. Ik neem met de fiets gewoon deel tussen de auto’s door. Het is meer geluk dan wijsheid om uiteindelijk uit de stad te komen in de gewenste richting. In Saint-Quentin-Fallavier ga ik rond 13:00 u. een kroeg in voor de eerste kop koffie voor vandaag. Aan de bar staan mensen met elkaar druk in gesprek; toch wordt aan mij gevraagd waarnaar ik op weg ben. De aanwezigen zijn allemaal vol bewondering. Ze willen van alles weten. Voor het gemak zeg ik dat ik uit Amsterdam kom. Ik krijg van een van de aanwezigen een kop koffie aangeboden. Ook stellen ze het op prijs dat ik mijn beste Frans probeer. Ik fiets verder naar Villefontaine, La Tour du Pin, Les Abrets en helemaal bovenaan Nances; de ferme van Richard, een leuke b&b plek midden in de natuur gelegen tegen een gigantische berg en het meer d’Aiguebelette. De eigenaren zijn erg aardige mensen. Morgen op weg naar Saint-Jean-de-Maurienne; 102 km. Ik heb al een overnachting geboekt.

  • 08 Juni 2017 - 22:48

    Akke:

    Hoi Geertjan,
    Leuk om je reis/fiets verslagen te lezen. Inmiddels de helft erop zitten, top hoor! Succes met de 2e helft van je fietsavontuur!
    Groetjes,
    Jacques & Akke

  • 09 Juni 2017 - 13:43

    Annelies Vermeulen:

    Ha Geertjan,
    15 dagen onderweg en 't gaat hartstikke
    goed!! Zéker nu je overbodige 12kg.
    bagage teruggestuurd hebt

  • 09 Juni 2017 - 15:46

    Kees Reuser:

    Hallo Geertjan,
    Het gaat voorspoedig zoals ik lees.
    Succes met de tweede helft van de reis.
    Kees en Nelly.

  • 09 Juni 2017 - 22:17

    Diny Niessen:

    hoi geertjan ,jij gaat hard,super zeg .mooi verslag weer.
    succes voor de tweede ronde en 12 kg .minder lijkt me heel veel verschil maken.
    tot de volgende keer. groet Diny



  • 09 Juni 2017 - 23:58

    Geert Sanders:

    Tjonge tjonge! Wat een levenskust, je zit nu vlak bij de Italiaanse grens. Respect voor je moed en een goed reisverslag. De Alpe d'Huez achter latend succes gewenst van ons. Geert en Thea

Tags: Dag 15

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 15964

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: