Dag 5 van Dusseldorf naar Klimmen Zuid Limburg - Reisverslag uit Klimmen, Nederland van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 5 van Dusseldorf naar Klimmen Zuid Limburg - Reisverslag uit Klimmen, Nederland van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 5 van Dusseldorf naar Klimmen Zuid Limburg

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

29 Mei 2017 | Nederland, Klimmen

De dag begint weer met een stevig ontbijt met maar liefst 2 gekookte eieren. De gastvrouw vertelt dat ze volgende week een paar dagen naar de Veluwe gaan en stelt wat vragen over de recreatiemogelijkheden rond Arnhem. Ook met de gastheer heb ik nog een gezellig gesprek. Bij vertrek om 9:00 u. biedt hij aan om met zijn compressor de banden wat extra spanning te geven; dat rijdt de hele dag een stuk beter. Ik vertrek richting Monchengladbach en kom langs de plaatsen Rheindahlen, Erkelenz, Ratheim, Heinsberg, Gangetje en Heerlen. Ik heb de aanstaande gastvrouw van vanavond per mail nog even gemeld dat ik rond 18:00 u. wil arriveren in Klimmen Zuid Limburg. Bij vertrek was al duidelijk dat het een warm dagje gaat worden. 35 graden. Ik heb er weinig last van en ik ben lekker luchtig gekleed. De rijwind maakt het draaglijk. Onderweg ga ik regelmatig bij de Lidl naar binnen om een grote fles bronwater te kopen. Of dat nog niet genoeg is vraag ik een vrouw die bezig is met het sproeien van haar tuin of ze mijn bidons even wilt vullen. Ze waarschuwt me dat het water uit een bron komt en dus wat meer ijzerhoudend is. Om haar gerust te stellen drink ik gelijk een flinke teug uit de fles. Als ze hoort dat ik richting Zuid Limburg fietst wijst ze een richting aan waar ik juist met moeite een heuvel heb beklommen. Ik wil rechtdoor en niet omdraaien. Zo is nu eenmaal de route! Het navigeren is vandaag niet al te best gegaan en regelmatig moet ik flink terug om de route weer op te pakken. Het leidt er toe dat het de langste rit wordt tot nu toe, 114 km. Morgen ga ik op weg richting België. Het wordt de eerste keer dat ik nog geen overnachting vooruit heb geboekt. Het valt ook niet mee om überhaupt iets geschikts te vinden op de route. Ik zie wel. Ik ben van plan de route te beperken tot 95 km. Ben benieuwd of dat lukt.

  • 29 Mei 2017 - 23:11

    Maria Smits:

    Het was hier ook erg warm vandaag. Voor zo meteen lekker slapen, na een warme ,lange dag met veel kilometers zal dat wel lukken. Welterusten, op naar dag 6. Jo en Maria.

  • 29 Mei 2017 - 23:22

    Harrie Hendriks:

    Geertjan, het onbekenden en het onverwachte maken de reis!!!Succes voor morgen .Laat het bekende los, maar het stuur niet gr.harrie.hendriks@live.nl.

Tags: Dag 5

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 15952

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: