Dag 23 van San Stefano Magra naar San Miniato - Reisverslag uit San Miniato, Italië van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu Dag 23 van San Stefano Magra naar San Miniato - Reisverslag uit San Miniato, Italië van Geertjan Reuser - WaarBenJij.nu

Dag 23 van San Stefano Magra naar San Miniato

Door: Geertjan

Blijf op de hoogte en volg Geertjan

16 Juni 2017 | Italië, San Miniato

Het ontbijt is zoals je van een hotel als dit mag verwachten, compleet. Ik zit al weer vroeg op de fiets want er moet vandaag vooral veel gefietst worden, 120 km. Naar verwachting zal de temperatuur weer ver boven de 30 graden uitstijgen. Van het hotel naar het beginpunt van de route is zo gebeurd en gaat stijl naar beneden, maar nu over asfalt. Ik ga eerst in de richting van Sarzana. Daarna buigt de route af naar de Middellandse Zee. Ik fiets lange tijd kort langs de stranden; er zijn al veel mensen die op weg zijn voor een dagje strand. Bij Pietrasanta gaat het weer richting binnenland. Voor Montemagno is het opeens stevig klimmen; er zitten een paar flinke draaien in de weg. Daarna gaat het in volle vaart naar Lucca. Ik heb er dan al 75 km. opzitten en het is 13:00 u.; tijd voor mijn eerste kop koffie. Op het plein in de stad zoek ik een bank onder een boom om mijn broodjes te smeren en op te eten. Het is een drukte met veel toeristen. Het is een stad met veel historische gebouwen. Rond 14:00 u. vervolg ik mijn weg, nadat ik eerst nog even een stempel in mijn pelgrimspas heb laten zetten op het Bureau voor Toeristen. Ik volg de wegwijsborden naar Fucecchio; op de een of andere manier is de accu van mijn telefoon helemaal leeg. Om de plaats van bestemming te bereiken moet er stevig worden geklommen, een helling van 17%. Ik doe het maar te voet. In Miniato zoek ik samen met de achterban thuis een geschikt hotel. Ilse heeft dat in no time voor mij geregeld. Een prachtige plek. Het is een voormalige kerk geweest. Er is een gerestaureerde wijnkelder en de muren hangen vol met kunstwerken. Morgen op weg naar Sienna. Ik heb al een hotel geboekt.

  • 17 Juni 2017 - 18:00

    Frans En Jet:

    Het begint nu lekker op te schieten. Als het goed in fiets je vandaag langs de middellandse door forte de marmii. Zo'n 40 jaar geleden zijn wij daar op vakantie geweest . Wij wensen je nog een paar mooie dagen toe.
    Groeten van jet en mij.

Tags: Dag 23

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geertjan

Pensionada en met de fiets op weg

Actief sinds 03 Mei 2017
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 15935

Voorgaande reizen:

14 Januari 2018 - 24 Januari 2018

Reis naar Nepal

25 Mei 2017 - 21 Juni 2017

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: